
“Liliac” reprezinta o investitie de peste 3 mil. Euro – in 2010 s-au achizitionat si cultivat 38 de ha. de vie - 26 ha. in zona Batos (jud. Mures) si 12 ha. in Vermes – Lechinta (jud. Bistrita); s-a dezvoltat o unitate de vinificatie si s-a construit o cabana de degustare in Bastos. Suprafata viilor a ajuns la sfarsitul anului 2013 la cca 65 ha. prin plantarea de suprafete noi.
Amb
Wine Company are o fabrica de 600mp, care in 2012 era la o capacitate de productie
de 100.000 de sticle/ an, iar pentru 2016 este estimata la 350.000 de sticle pe
an, cu un procent de exporturi de 40%.
Soiurile autohtone plantate sunt
Feteasca Regala, Feteasca Alba si Feteasca Neagra, iar cele internationale sunt
Sauvignon Blanc, Pinot Gris, Muscat Ottonel, Traminer, Chardonnay, Pinot Noir
si Merlot. Compania amb Wine inseamna in fapt, o mana de oameni interesati sa
investeasca in afaceri mari si de durata in Europa Centrala si de Est si este
parte a consortiului austriac AMB Holding.Vinurile austriecilor sunt vinificate de un oenolog renumit în întreaga lume, Willi Opitz (premii: Winemaker of the Year – Londra, Star Wine Award, Landessieger Burgenland). Acesta vrea sa faca vinuri de calitate în Transilvania, pozitionate pe segmentul premium – vin premium insemnand ca strugurii sunt atent selectionati; pe craca ramane un singur ciorchine ce va fi cules la momentul optim si va fi procesat cu tehnologii intens verificate.
In
acelasi timp Willi Opitz nu uita de pasiunea sa pentru vinurile dulci. Vorbim aici
de Liliac - Nectar de Transilvania, un vin unicat – nu doar în zona
Lechinta, ci în întreaga Romanie. Un vin rar, produs din boabe uscate, după
metoda Schilfwein. Marea noutate adusă de austrieci este vinul de paie/ ice
wine/ eiswein obtinut printr-o tehnologie mai putin cunoscuta în Romania, dar
practicata cu succes în afara.
Ice Wine e un vin de desert cu o istorie de circa 200 de ani. Strugurii sunt culesi în perioada septembrie – octombrie si chiar mai tarziu, apoi sunt pastrati în spatii amenajate într-un solar. Ciorchinii sunt asezati în rafturi cu paie pentru a nu prinde mucegai. Sunt tinuti aici pana la sfarsitul lui februarie, cand îngheata si apoi se trece la presarea lor manuala. Fermentatia se face în baricuri de stejar, apoi vinul se lasa sa se „odihneasca“ pana prin mai - iunie, cand poate fi scos pe piaţă. Rezultatul este spectaculos – este o combinatie intre ice-wine si vin licoros – vinul capata tarie alcoolica scazuta, particulara ice-wine-ului si intensitatea aromatica si generoasa persistenta a licoroaselor.
Ice Wine e un vin de desert cu o istorie de circa 200 de ani. Strugurii sunt culesi în perioada septembrie – octombrie si chiar mai tarziu, apoi sunt pastrati în spatii amenajate într-un solar. Ciorchinii sunt asezati în rafturi cu paie pentru a nu prinde mucegai. Sunt tinuti aici pana la sfarsitul lui februarie, cand îngheata si apoi se trece la presarea lor manuala. Fermentatia se face în baricuri de stejar, apoi vinul se lasa sa se „odihneasca“ pana prin mai - iunie, cand poate fi scos pe piaţă. Rezultatul este spectaculos – este o combinatie intre ice-wine si vin licoros – vinul capata tarie alcoolica scazuta, particulara ice-wine-ului si intensitatea aromatica si generoasa persistenta a licoroaselor.
Alfred
Beck, unul dintre actionarii AMB Wine Company, sustine ca piata austriaca este
deschisa la noutati, mai ales cand acestea provin din "cenusa
imperiului". De aceea, Liliac e prezentat ca vin din Transilvania, nu din
Romania. Pentru inceput, principalele piete tinta pentru exportul vinurilor
Liliac sunt Austria si Finlanda. Brandingul este legat de ideea transilvaneana,
motto-ul oficial fiind "Transilvania has never tasted more alive”. Pentru
SUA sloganul ales este “Bloody good wine”.
“Strainii cauta vinuri noi, sunt satui de vinurile sud-africane si de vinurile australiene. Avem, astfel, o nisa importanta pe care putem intra si, cu o promovare buna, Liliac poate avea succes”, spune Willi Opitz.
Foto: 1-4
“Strainii cauta vinuri noi, sunt satui de vinurile sud-africane si de vinurile australiene. Avem, astfel, o nisa importanta pe care putem intra si, cu o promovare buna, Liliac poate avea succes”, spune Willi Opitz.
Foto: 1-4
De la VinPeNet.ro:
Vinul de Lechinta era printre preferatele casei imperiale austriece,
motiv pentru care a şi primit numele de „vinul împăraţilor”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu